lørdag den 10. december 2011

Euforisk på vand...

Sådan er det i Bulderby i dag.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har hængt i neglene det sidste lange stykke tid. At jeg bevæger mig i zombietilstand, at min hukommelse er pist væk. At jeg er sur, og muggen og ked af det. At jeg egentlig gerne ville have nogen andres liv, altså nogen, hvis liv er let og ligetil.

Men nu vælger jeg alligevel at tro, at det nok skal blive bedre.

I dag har vi nemlig fået vand. Vand i lange baner. Vand, der fosser ud, når vi tænder vandhanen. Vand, der fylder cisternen, når vi har været på toilettet. Vand, der vasker tøj, vasker op og vasker børn og voksne. Vand der bobler i tankene i vores nye rum. Vores endnu ikke færdige men dog anvendelige vandværk.

I tre uger har vi klaret os. Sparet på vandet. Været mere end almindeligt beskidte. Mere end almindeligt tørstige. Spist mere end almindeligt meget rugbrød og junkfood. Lært at gå mere end en dag af gangen i det samme tøj. Brugt ualmindeligt mange vådservietter. Skyllet toilettet ud med regnvand. Og manden har hentet vand. Hentet vand i en 25 liters dunk, nede ved naboen.

Og et eller andet sted, så ved jeg godt, at vi jo bare er ualmindeligt forvænte. At der er så mange mennesker verden over, der lever uden træk og slip. Uden rent drikkevand, som vi dog bare har kunne købe os til. Uden vaskerier eller svømmehal i nærheden. OG jeg tager hatten af, og jeg forstår pludselig, at man ikke kommer ret meget videre, når man skal fokusere så meget på vand.

Men fuck! hvor har det bare været besværligt. Og klamt. Og stillestående.
Og hvor har Preben knoklet. Ikke sovet. Gravet, støbt og bygget. OG jeg tager hatten af. For havde det ikke været for dén manglende evne til at give op, så sad jeg ikke her og var ren.

Og så var der jo også lige min far, der kom og hjalp. TAK!

OG så fik jeg en strøm af kærlige tanker, fra dem jeg holder af. Dét havde jeg sgu brug for, så tusind tak.

Og så brød en af Björks fortænder ENDELIG igennem. Så måske bliver baby også mildere og måske kunne det snart give lidt bedre nætter.

Så smid endelig flere tanker. Så tror jeg nok, det skal gå!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar