onsdag den 20. juli 2011

Den kedeligste kedelige...

I dag har uden sammenligning været den kedeligste dag længe. Alle på matriklen har kedet sig.
Her holder jeg dog det lille B uden for, for jeg tror sjovt nok, at han har haft en fin dag, hvordan det så har været muligt, ved jeg ikke. For vi har kedet os.

Aske har kedet sig. Og når Aske keder sig, så laver han max ballade. Kaster med tingene, vælter dem sådan lidt henslængt ned og går nonchalant videre. OG han driller. Og så slår han lidt. Og kaster en pose kugler på gulvet og nægter at samle op, og ......

Astrid har kedet sig. Hun har ringet rundt til alle veninderne, uden held. Og hun har ønsket, at vi kunne lave noget sammen. Tage ud, tage på tur. Og når Astrid keder sig, så bliver hun sur og lidt pyldret, og meget lidt large over for Aske, der jo som skrevet, driller.

Og jeg har kedet mig. Som jeg sjældent gør. For vi har ventet på en håndværker.
Hele dagen, har vi ventet.
Og hvis han nu kom tidligt, kunne vi pakke unger i bilen og køre til Lund og spise is. Men han kom bare ikke - og til sidst aflyste han. Men der var klokken allerede over eftermiddag...
Og når jeg keder mig, så bliver jeg en kedelig mor. Så gider jeg ingen ting, og så bliver jeg lidt træt af kugler på gulvet, og pirrelige børn og håndværkere, der ikke dukker op.

Preben har også kedet sig. Han har dog været inden for normalområdet og har kun kommenteret på mine vrisserier. Gudskelov!

Dagens højdepunkter indkredses til en god løbetur, to spil kalaha med Astrid og en god bog, jeg fik startet på og snød mig til at læse i midt i kedsomheden. Og jeg tror, jeg vil smutte ind i den bog igen og glemme feriens kedeligste dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar