mandag den 11. juli 2011

Opråb fra en havnearbejder

Ja, nogen hemmelighed er det vel ikke, at jeg bander som en bette havnearbejder?

Så var det, jeg kom til at tænke over, om ikke vi skulle give fuck samme status som sgu? (og her refererer jeg naturligvis til det faktum, at det lille sgu skiftede status fra ed til dialogord i det herrens år 2011. Udviklingen ses her)

Fuck fylder meget, fuck bruges godt på mange tidspunkter og understreger mangen en betydning.

Nogle udvalgte eksempler:
Hvad er forbløffelse uden Fuck?!
Frustration uden FUCK!
Forglemmelse uden fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck?

Jeg mener, kan man overhovedet føre en dialog uden fuck?

Anden mulighed er selvfølgelig bare, at jeg accepterer den der havnearbejderstatus og bander videre....

2 kommentarer:

  1. Fuck du bare videre. Sproget er en levende fætter, og ord bliver ikke pænere af ikke at blive brugt, tvært imod - patina på sproget plejer gerne at resultere i stuerenhed :o)

    SvarSlet
  2. Nja, Trine helt stuerent bliver det bette ord vel aldrig. Men jeg tvivler til gengæld på, at jeg får det ud af mit sprogbrug... Og ellers har du da, som så ofte, helt ret :o)

    SvarSlet